Padomi, kā gudri iepirkties atlaižu laikā

Atlaižu laiks pienāk jebkurā veikalā – dažos atlaides ir biežāk, citos retāk. Dažreiz atlaides ir lielākas un vairāk produktiem, bet citreiz mazākas un tikai pāris precēm, taču kaut kādas atlaides ir vienmēr. Taču ik pa laikam pienāk brīdis arī lielajām atlaidēm jeb tā saucamajām izpārdošanām. Bieži vien kas tāds parādās brīžos, kad kaut kam beidzas sezona, piemēram, rudens sākumā ir vasaras preču izpārdošana, savukārt pavasara sākumā ir ziemas preču izpārdošana. Tirgotāji ir ieinteresēti pārdot tās preces, kuras vairs nav tik ļoti nepieciešamas, tātad bez šīm atlaidēm, preces plauktos varētu atrasties pat līdz nākamās aktuālās sezonas sākumam kaffekvarn bäst i test. Cilvēkiem bieži vien nostrādā vārds atlaides vai izpārdošana, tā ka cilvēki metas trakā iepirkšanās virpulī. Protams, ka šajā laikā ir izdevīgi iegādāties preces, taču lielu atlaižu laikā ir iespēja, ka nopirksi daudz ko tādu, ko nemaz nevēlējies pirkt vai kas nav tik ļoti nepieciešams – un viss tikai atlaižu buma ietekmē. Labāk šādā iepirkšanās reizē (un vispār ikreiz, kad iegādājies kaut ko daudz vai dārgu) sev pajautāt – kāpēc man šo lietu gribas pirkt? Ja vienīgā atbilde ir – tāpēc, ka ir atlaide, un to ir izdevīgi nopirkt – tad labāk šo preci tomēr nepirkt. Kāda gan jēga kaut ko pirkt tikai tāpēc, ka tajā brīdī to iespējams nopirkt par zemāku cenu? Ja jau pēc tam šo preci nemaz neizmantosi vai tā nav īsti nepieciešama. Beigās sanāks vien veltīgi iztērēta nauda, par kuru varēja iegādāties kaut ko tādu, kas patiešām bija nepieciešams. Arī lielo izpārdošanu laikā labāk tomēr ir izveidot sarakstu ar lietām, kuras ir vajadzīgas (ja tas konkrētajā gadījumā ir iespējams). Ja veikals ir zināms vai arī ir zināms, kādas preces tiks pārdotas, tad dodies ar konkrētiem mērķiem, un konkrētām vēlmēm pēc konkrētām precēm. Ja aiziesi uz veikalu tieši izpārdošanas laikā ar domu, ka tikai paskatīsies, kas tur ir labs, un ko tādu var izdevīgi iegādāties, tad visticamāk nopirksi daudz nevajadzīgu lietu, kurām nevarēsi atrast pielietojumu. Protams, arī izpārdošanu laikā ir jāpievērš uzmanība preces cenai. Tikai tas, ka vecā cena ir demonstratīvi nosvītrota, un jaunā cena izcelta ar sarkaniem cipariem vai ir uz dzeltena fona, nenozīmē, ka šī cena ir patiešām labākā un lētākā. Bieži vien veikali izmanto to, ka cilvēki nepievērš uzmanību tam, kāda bija vecā cena. Dažreiz cena ir uzdrukāta uz dzeltena fona, bet šai precei nemaz nav atlaide – taču pircējs tikai ierauga dzelteno fonu, un nodomā, ka tas gan jau nozīmē, ka prece ir lētāka. Tā ne vienmēr ir. Dažreiz var gadīties, ka arī ar visu atlaidi kāda prece ir dārgāka, nekā tā ir pieejama kādā līdzīgā veikalā vai internetveikalā bez atlaides Motionscykel. Lai beigās nesanāk izpārdošanas laikā iztērēt vairāk, nekā tad, ja atlaižu nemaz nebūtu. Lai pārāk neaizrautos un neiztērētu pārāk daudz naudas, var arī mēģināt paņemt līdzi konkrētu naudas summu. Piemēram, izņemt skaidru naudu un maksājumu karti atstāt mājās – tā nu gribot negribot nevarēs nopirkt vairāk nekā paredzēji. Diez vai kāda prece būs tik ļoti tā vērta, lai tu dotos uz mājām pēc pārējās naudas un tad atkal atgrieztos – pa ceļam gan jau paspētu pārdomāt, ka prece ir vajadzīga.