Labs darba sludinājums

Darba sludinājumi ir ļoti daudz un dažādi. Lielākoties mēs tos apskatām internetā – dažādos portālos un mājaslapās. Ik pa laikam var redzēt arī kādu sludinājumu tā teikt vecajā veidā – papīra veidā pie kādas iestādes vai kur citur. Taču lielākoties viss tomēr notiek virtuāli. Un mēs visi noteikti esam redzējuši ļoti daudz sludinājumu – arī tad, ja ir labs darbs un nav īsti nodoma to mainīt – paskatīties kādu sludinājumu nav aizliegts. Ir interesanti papētīt kā mainās darba tirgus, pieprasījums, prasības vai kas cits. Var pasekot līdzi savai jomai – varbūt kāds konkurents piedāvā, piemēram, labākus darba nosacījumus. Var darba sludinājumus palasīt vienkārši tāpat – papētīt citas sfēras. Dažreiz gadās kādi interesanti vai pat smieklīgi sludinājumi – tas noteikti uzlabos garastāvokli ikvienam. Principā labā sludinājumā būtu jābūt vairākām svarīgām lietām, piemēram, uzņēmuma apraksts, darba nosaukums un apraksts, dažādi bonusi, darba atrašanās vieta un darba laiks, norāde par pieteikšanās kārtību, kā arī kontaktinformācija. Protams, arī algas lielums būtu ideāla lieta, ko norādīt sludinājumā, taču lielākā daļa tā nedara – brīžiem šķiet, ka algas lielums ir kāds noslēpumains skaitlis, ko var atklāt tikai izredzētajiem. Protams, darba algas norādīšana sludinājumā nav obligāta, taču tā ir ļoti laba, jo vieglāk palīdz gan darba devējam, gan darba ņēmējam. Ja alga ir norādīta, tad uz vakanci pieteiksies tie cilvēki, kuri par tādu algu ir gatavi strādāt, tātad darba devējam būs vieglāk atlasīt vajadzīgos darbiniekus. Taču, ja alga nav norādīta un to pasaka tikai darba intervijā, tad daudzi cilvēki var pārdomāt un uzreiz atteikties no vakances – tādā veidā tiek nevajadzīgi patērēts abu pušu laiks. Tajā pašā laikā darba meklētājs varēja būt citā intervijā, kā arī darba devējs varēja intervēt tādu cilvēku, kurš ir gatavs saņemt tādu algu. Darba devējiem gan ir dažādi iemesli kāpēc algu nenorāda sludinājumā, piemēram, atalgojuma slēpšana no konkurentiem, vēlme piesaistīt pēc iespējas vairāk cilvēku (varbūt alga nav tik liela, bet ir kādi labi bonusi) un citi. Taču visu sākumā minēto informāciju būtu nepieciešams norādīt, lai nerastos pārpratumi. Ir redzēti sludinājumi, kur nav īsti skaidrs kas ir darba devējs un ar ko šis uzņēmums īsti nodarbojas (arī darba prasības nav pārāk paskaidrotas). Arī tādos gadījumos darba pieteikumu skaits būs mazāks, jo ne visi vēlas pieteikties uz kaut ko mistisku un neskaidru. Dažreiz gadās redzēt pa kādam atšķirīgam sludinājumam – tā noformējums vai pats teksts atšķiras no jau pierastajiem un klasiskajiem sludinājumiem. Dažreiz sludinājuma teksts ir ar humoru – bieži vien tāds ir dažādām radošajām nozarēm. Valsts iestādēm, protams, sludinājumi vienmēr būs ļoti oficiāli un korekti. Taču privātie uzņēmumi var nedaudz paspēlēties ar saviem sludinājumiem un padarīt tos uzkrītošākus un vairāk atmiņā paliekošus. Ja sludinājums būs tāds pats kā daudzi citi (it īpaši vienā un tajā pašā sfērā), tad tas var arī nepiesaistīt potenciālā darbinieka interesi. Taču oriģināls un interesants sludinājums, kas uzreiz atšķiras, pievērsīs daudz vairāk uzmanības un līdz ar to būs vairāk labi kandidāti, no kuriem izvēlēties jauno darbinieku. Protams, sludinājumā ir ne tikai jābūt skaidri uzrakstītām konkrētām lietām, bet ir lietas, ko nedrīkst tur rakstīt, piemēram, meklēt konkrēta dzimuma darbinieku, prasīt foto, ģimenes stāvokli utt.