Kā lābāk saprasties ar savu priekšnieku

Visiem ierindas darbiniekiem ir priekšnieks. Protams, ja tev ir savs uzņēmums vai esi pašnodarbinātais, tad tev priekšnieku nav – esi pats sev priekšnieks. Taču ļoti daudziem tomēr ir kāds priekšnieks, dažreiz pat vairāki. Gadās arī tā, ka neizdodas ar priekšnieku labi saprasties. Protams, mēs visi esam cilvēki, tāpēc ir tikai loģiski, ka visi cits citam nevaram patikt. Taču darba attiecības tomēr liek kaut kādā veidā atrast kopīgu valodu. Tev, protams, nav jākļūst par sava priekšnieka labāko draugu, taču kaut kādai sapratnei tomēr ir jābūt. Pretējā gadījumā (ja ar priekšnieku neizdodas atrast kopīgu valodu) var nākties meklēt citu darbu. Tāpēc ir jāpacenšas, it īpaši tad, ja pats darbs un darba vieta patīk – tad tas būs to vērts. Ir jāatceras, ka arī priekšnieks ir tikai cilvēks – viņš nav nekāds supervaronis vai kaut kas labāks par tevi pašu. Jāmēģina pavērot priekšnieka uzvedība – it īpaši jāpievērš uzmanība dažādām uzmanības niansēm. Pavēro, kas priekšnieku nokaitina un kas, tieši pretēji, uzlabo noskaņojumu. Ja priekšniekam, piemēram, nepatīk, ka fonā skan radio, tad vienkārši tas jāizslēdz, kad priekšnieks ienāk tavā kabinetā. Šādu lietu var būt daudz, bet jāmēģina pēc iespējas vairāk izvairīties no tām lietām, kuras šefam nepatīk un kaitina, un tieši vairāk jādara tas, kas patīk un uzlabo omu. Jācenšas arī nepārkāpt robežas – nevajag pārāk iedziļināties un runāt par kādiem privātās dzīves jautājumiem. Priekšnieki gan ir dažādi un citi paši labprāt runā par savu privāto dzīvi, taču, ja priekšnieks nav tāds atvērts, tad labāk par šādām tēmām pašam sarunu neuzsākt. Vēl var mēģināt arī nedaudz pielāgoties priekšnieka runas ritmam, piemēram, ja sarunas laikā viņš runā ātri, tad vari mazliet samazināt savu runas tempu, bet, ja viņš runā nedaudz lēnāk, tad tavam runas tempam ir jābūt nedaudz ātrākam. Protams, nevajag pārspīlēt un pārāk pielāgoties šefa runas vai izturēšanās stilam – tad vari izskatīties pēc pielīdēja, kas nevienam nepatīk. Tādā situācijā vari pasliktināt attiecības ar saviem kolēģiem, kas ir vienlīdz svarīgas, jo priekšnieku varbūt nemaz nesatiksi katru dienu. Nebūtu labi arī censties radīt mākslīgu kontaktu. Tas ir, nevajag tēlot, ka jums ir kontakts, ja tāda īstenībā nav. Ir normāli, ja cilvēki nespēj tā īsti rast kopīgu valodu. Darba attiecību gadījumā galvenais, lai jūs spētu saprasties par darba jautājumiem. Ja tāda ir situācija, tad vienkārši vajag darīt savu darbu un neveidot mākslīgu personīgo kontaktu – tas nevienam nenāks par labu. Tādā veidā var tikai sabojāt visu vēl vairāk gan ar pašu priekšnieku, gan ar kolēģiem. Būtībā vajag būt tādam kāds tu esi. Jāatceras arī tas, ka darba vietā tomēr nevar uzvesties kā mājās, taču tas nenozīmē, ka ir jātēlo vai jāizliekas par to, kas neesi. Protams, katrā uzņēmumā var būt savādākas tradīcijas vai tas kā ikdienā cilvēki viens pret otru izturas. Varbūt iepriekšējā darba vietā visi bijāt kā draugi vai otra ģimene, taču tas nenozīmē, ka arī nākamajā darba vietā būs tāpat. Sākumā jānoskaidro kāda ir darba atmosfēra un kādi ir priekšnieka principi. Pēc tam arī būs skaidrs kā uzvesties. Katrā ziņā, priekšniekam nav jāpazemojas tāpēc, lai paliktu konkrētajā darbā – ja šīs darba attiecības ir patiešām neizturamas, tad labāk nomainīt darbu.